BLOC

Actualitat immobiliària

Llistat de post
dimecres, 17 de novembre de 2021
Consells

Quines despeses i impostos he de pagar a l'comprar un habitatge?

La compra d'un habitatge és una de les majors decisions de la teva vida. Abans de llançar-te a prendre la decisió és molt important que no només tinguis en compte el preu de pis que estàs comprant, sinó també les despeses i impostos que hauràs de sumar a el preu de l'habitatge.

Conèixer les despeses és important per saber si realment pots arribar a comprar la casa o si bé necessites esperar més temps fins a tenir els estalvis suficients per afrontar la compra.

A continuació diferenciem entre les despeses derivades de l'escriptura de compravenda i les despeses derivades de l'escriptura de la hipoteca en el cas de sol·licitar una per comprar l'habitatge. Aquestes despeses varien en funció de cada comunitat autònoma. En aquest article trobaràs les despeses i impostos en el cas de comprar un habitatge a Catalunya.

DESPESES ESCRIPTURA DE COMPRAVENDA

Despeses de notaria: Estan regulats per l'Estat pel que tots solen cobrar el mateix. No té un cost fix ja que depèn de l'preu d'adquisició de l'immoble.

Gestió de l'Escriptura: són les despeses derivades de portar l'escriptura de compravenda a el Registre de la Propietat. La gestoria pot arribar a cobrar per aquesta gestió entorn a uns 350 €.

Registre de la Propietat: l'escriptura signada pel Notari cal portar-la a registrar perquè consti públicament que ja ets el nou propietari. Les despeses poden arribar a ascendir a 600 €.

Impostos: seran diferents en funció de si l'habitatge és d'obra nova o bé de segona transmissió.

- Habitatge obra nova: A Catalunya es paga el 10% d'IVA i es calcula sobre el preu de compra. En el cas d'habitatge d'obra nova de protecció oficial l'IVA baixaria a el 4%.

- Habitatge de segona transmissió: es paga l'ITP (Impost de Transmissions Patrimonials). A Catalunya és de l'10% i de el 7% en el cas de ser un habitatge de protecció oficial. També hi ha un tipus reduït de l'5% per als següents tres supòsits:

  •  Tenir una discapacitat acreditada superior a l'65% a algun membre de la unitat familiar
  •  Menors de 33 anys.
  •  Tenir carnet de família nombrosa

És important saber que en els tres supòsits per al tipus reduït, a més, ha de complir que l'habitatge a comprar es destini a habitatge habitual i que en l'última declaració de renda presentada la base imposable total menys el mínim personal i familiar sigui inferior a 30.000 €.

DESPESES ESCRIPTURA DE LA HIPOTECA

Distingirem entre les despeses prèvies a què ens concedeixin una hipoteca i les despeses un cop concedida la hipoteca:

  • Despeses prèvies a que ens concedeixin la hipoteca
    • Taxació de l'habitatge: En el cas de sol·licitar una hipoteca per comprar un habitatge l'entitat bancària farà una taxació de l'immoble per posar un valor a la garantia de la seva hipoteca concedida independent de el preu a què tu ho vols comprar. Tingues en compte que el banc et va a donar a prestar el 80% de la valor de taxació o de valor de compravenda (el que sigui menor). En el cas que necessitis el 100% de l'import hauràs de demanar ajuda a algú perquè et avali. La despesa de la taxació de l'habitatge pot suposar entre 200 a 450 euros depenent de l'entitat i de la valor final de l'immoble. La taxació té una vigència de 6 mesos des de l'emissió.

Des de l'entrada en vigor de la nova Llei Hipotecària el 16 de juny de 2019, la resta de despeses són assumides pel banc.

  • Despeses una vegada concedida la hipoteca
    • Comissió d'obertura de l'préstec hipotecari: variarà l'import segons l'entitat bancària (entre el 0 -2%)
    • Contractació d'assegurances / targetes bancàries: segons l'entitat bancària pot ser que t'obliguin a contractar una assegurança de vida, de llar, targetes de crèdit i / o de dèbit, etc ... per poder concedir-te la hipoteca.
    • IAJD (Impost d'Actes Jurídics Documentats): des de novembre de 2018 va entrar en vigor un decret llei que obliga que siguin els bancs els que paguin aquest impost. Aquest impost es paga sempre que se subscriu un document notarial que després s'ha d'inscriure en el registre.
    • Notaria: des de juny de 2019 les despeses de notari són assumits per l'entitat bancària. Són les despeses derivades per l'atorgament de l'escriptura pública de el préstec hipotecari.

Ara ja coneixes totes les despeses que es deriven de la compra d'un habitatge. L'import total de les despeses sol estar entre un 10% i un 15% de el preu de l'habitatge i l'hauràs de desemborsar a el principi (el banc el primer que fa és treure del teu compte aquestes despeses per fer front a tots aquests pagaments) per la qual cosa és important que abans de pensar en comprar un habitatge tinguis preparada una Provisió de despeses o Fons.

Des de Grup Clavis ens encanta ajudar als nostres clients perquè se sentin segurs i ben assessorats en tot el procés de compra i tramitació d'hipoteca.

T'oferim assessorament jurídic i fiscal totalment gratuït per resoldre tots els teus dubtes i per ajudar-te a aconseguir la hipoteca amb les millors condicions possibles.

Contacta amb nosaltres i demana la teva consulta gratuïta.

La nostra força és la teva confiança.

Clavis Grup
Vía Julia 179 Local
08042 – Barcelona

930021525 - 617840751

CLAVIS GRUP GESTORS IMMOBILIARIS es una marca registrada (núm. M3626870), que puede ser objeto de licencia de uso, sin que exista vinculación alguna de las distintas mercantiles que operan bajo dicha denominación.
Cada sociedad tiene su propio titular y actúa con absoluta independencia.